Wednesday 2 January 2008

Hello 2008


Happy New Year!!! あけましておめでとうございます!


2007年の最後の日はいろいろしてすごしました。じいちゃんとばあちゃんと一緒においしい食事をして、道が凍る前にうちに帰れました。

So New Year's Eve was spent out in a lovely restaurant with Ji-chan and Ba-chan, and we managed to get back home just before the roads froze over.

This left plenty time to enjoy a hot bath, a cuddle with the cat.....
早めに帰って、お風呂に入ったり、猫をだっこしたりする暇が十分ありました。

And watch the traditional Red and White Song Contest before midnight, and "Happy New Year!" (I didn't quite last that long this year though....)

そしてもちろん紅白を見ながら、12時の「あけましておめでとうございます」をまっていました。ちょっと12時まで持たなかったけど。。。。


The next morning Ba-chan prepared a traditional New Year breakfast.
おばあちゃんがお正月の朝食を用意してくれました。

Complete with Osechi dishes.
おせちももちろん。

We all had our names on our special New Year chopsticks - I wrote my own!
それぞれのお箸にお名前が書かれました。私は自分のを自分で書きました!


My favourite bit is the lovely gooooooooey mochi in the ozoni soup!
一番おいしいのはお餅!

Then we braved the frozen mountainside and headed back to Hiroshima.
Happy New Year everyone!

そして昼頃そとの雪と寒さに出て、頑張って広島に帰りました。2008年はすばらしい一年になりますように!今年もよろしくね!

No comments: