Tuesday 20 November 2007

Festivals and Lights

We went to the Ebisuko festival in town with Uncle E and I-kun on Sunday night.
日曜日にUncle EとIくんとえびすこう祭りに行ってきた。


By chance we met E-chan there and we all watched the taiko together.
偶然Eちゃんに出会って、皆で和太鼓の演奏をみた。


We got a chance to try as well!
私たちも叩いてみるチャンスがあった。


Then we went on to the shrine. Everyone buys these "komazarae" and has them blessed so they can prosper in the coming year. Mummy said we better get one to make sure we ca pay my school fees next year!

皆この「こまざらえ」を買って、神社に持って行って、来年金運がいいように祈ります。来年の私の学費も払えるように、私たちも買って、お参りしたよ!

Then we headed off to look at the illuminations in Hondori before going home very late!


そしてイリューミネーションを見て、かなり遅く帰りました。


楽しかった!


I had a busy but great day!

No comments: